Suka hati ja bercakap yaaaaa !!!!

Assalamualaikum ...

Sejak kebelakangan nie heboh la kat facebook pasal ada beberapa insan yang pemikirannya masih kat dalam tempurung macam katak. Mereka telah melemparkan kata-kata yang menyebabkan aku & puluhan ribu penduduk kat negeri dibawah bayu nie marah. 






Nampak kan sendiri kata2 mereka nie. Ini betul membangkitkan kemarahan kepada penduduk Sabah. Mereka nie  nama sahaja mempunyai pikiran & pelajaran tinggi namun minda seperti budak 7 tahun. Bagi pendapat aku, orang seperti nie seharusnya berada di ISA kerana membangkitkan isu perkauman.  

Aku nak sangat jawab soalan mereka nie terutama lelaki-lelaki tuh. Tapi tak payahlah buat kurang pahala puasa aku ja di bulan Ramadhan nie. huhu ~ Em, gambar kat bawah nie aku rasa summary untuk menjawab soalan kalut & B---h mereka tuh. haha ! ^^



New Sabah Times, Daily Express, & The Borneo Post merupakan suratkhabar di Sabah yang mempunyai tiga bahasa iaitu bahasa Melayu, bahasa Inggeris & bahasa Kadazan. How cool was it ?. Aku nak nasihatkan kepada mereka nie agar stop melayari laman  sosial tapi mulakan melayari google untuk mengkaji mengenai Sabah dengan lebih teliti agar minda mereka nie terbukalah dengan luas.


Selain daripada itu, aku ada terbaca komen-komen yang superb Fantastic seperti budak PhD bah. Haha !




 Aku anak jati Sabah dan aku bangga menjadi Sabahan. Aku suka menggunakan perkataan bah. Aku sukakan alam semula jadi kerana aku pencinta alam sekitar. Selain itu, aku ada dua orang pak cik yang bukan orang Sabah tapi orang Semenanjung, seorang Kedah & seorang lagi orang Pahang tetapi mereka lebih suka tinggal di Sabah.


Untuk makluman lanjut, isu ini telah dilaporkan kepada pihak Polis. Tunggu saja lah tindakan yang bakal menyusul bagi mereka ini.

Daa ~ sayonara ^^



Comments